Mi is az a tanúsító védjegy?
A tanúsító védjegy egy speciális védjegyfajta, aminek célja, hogy megkülönböztessen árukat, szolgáltatásokat versenytársaiktól az által, hogy tanúsítja a gyártás, anyagösszetétel vagy más speciális jellemző minőségét, egyediségét. Fontos különbség a hagyományos védjegyhez képest az, hogy a tanúsító védjegyet a bejelentő nem jogosult használni, hanem kizárólag más, tőle független piaci szereplők részére engedheti át annak használatát ingyenesen vagy ellenérték fejében.
Hogyan hozható létre tanúsító védjegy?
Kizárólag olyan jogosult hozhatja létre, aki a tanúsítani kívánt áruktól és szolgáltatásoktól független piaci szereplő. Így például egy szőnyeg kereskedéssel foglalkozó Kft. nem lehet az „eredeti perzsa szőnyeg” tanúsító védjegy jogosultja.
Ha a jogosult ezen feltételnek megfelel úgy, létre kell hozni egy szabályzatot, amelyben rögzíteni kell az alábbiakat:
- jogosult adatait,
- a tanúsító védjegy nevét, ábráját,
- azon áruk vagy szolgáltatások osztályát, amelyekre a tanúsítvány megszerezhető lesz,
- azokat a feltételeket, amelyeknek meg kell felelnie az egyes árunak vagy szolgáltatásnak, hogy megszerezze a tanúsítványt,
- a tanúsítvány ellenőrzésének feltételeit,
- illetve azon lépéseket, amiket a védjegyjogosult meg fog tenni a jogosulatlan védjegyhasználóval szemben.
Milyen előnyökkel jár társaságunk számára a tanúsító védjegy?
Ahogy azt a korábbiakban említettem a tanúsító védjegy használatát a jogosult ellenérték fejében engedheti át a szabályzatnak megfelelő piaci szereplők részére, így a tanúsítvány használatából eredően a jogosult rendszeres bevételre tehet szert. Továbbá egy megfelelően kialakított és megbecsüléssel rendelkező tanúsító védjegy képes pozitív irányba alakítani az adott piaci szegmenst, hiszen a megszerzése érdekében egyre több piaci szereplő próbál majd megfelelni a szabályzatban lefektetett elvárásoknak.
Miért érdemes piaci szereplőként tanúsító védjegyet feltüntetni árukon vagy szolgáltatásokon?
Egy megbecsült tanúsító védjegy (pl. kiváló magyar élelmiszer) képes kiemelni az árut, szolgáltatást a versenytársai közül, hozzájárul a brand elismertségének építéséhez, továbbá segít kialakítani a fogyasztókban a használója iránti megbecsülést és bizalmat, ezzel versenyelőnyhöz juttatva versenytársaihoz képest.
Amennyiben segítségre van szüksége tanúsító védjegyek lajstromozásához forduljon bizalommal irodánkhoz!


